دانلود مقاله دگرگونیهای تصویری آثار گل و مرغدراز اسطوره تا پیدای
دانلود مقاله دگرگونیهای تصویری آثار گل و مرغدراز اسطوره تا پیدایی آثار گل و مرغ تحت pdf دارای 31 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله دگرگونیهای تصویری آثار گل و مرغدراز اسطوره تا پیدایی آثار گل و مرغ تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله دگرگونیهای تصویری آثار گل و مرغدراز اسطوره تا پیدایی آثار گل و مرغ تحت pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن دانلود مقاله دگرگونیهای تصویری آثار گل و مرغدراز اسطوره تا پیدایی آثار گل و مرغ تحت pdf :
بخشی از فهرست دانلود مقاله دگرگونیهای تصویری آثار گل و مرغدراز اسطوره تا پیدایی آثار گل و مرغ تحت pdf
1. دلایل انتخاب آثار گل و مرغ .............2
2. انگیزه و نقاشان شیوه گل و مرغ........................................................................................ 2
3. جلوه های نمادین.............................................................................................................. 3
4. پیشینه ی پرنده و مرغ در هنر ایران..................................................................................... 4
5. ویژگی های آثار گل و مرغ.............................................................................................. 7
6. رنگ مهر ( گل سرخ )..................................................................................................... 8
7. سوسن آسمانی ( گل زنبق )............................................................................................. 10
8. معنا و ریشه یابی واژه گل................................................................................................ 11
9. معنا و ریشه یابی واژه مرغ............................................................................................... 12
10. تاریخ پیدایی گل و مرغ در نگارگری ایران .................................................................... 13
11. سیمرغ........................................................................................................................... 14
12. رمز گل......................................................................................................................... 15
13. رمز کوتاهی عمر گل..................................................................................................... 16
14. رمز مرغ........................................................................................................................ 17
15. رمز عنقا........................................................................................................................ 17
16. ققنوس.......................................................................................................................... 17
17. بلبل............................................................................................................................. 18
18. هدهد – هما................................................................................................................ 18
19. باغ بهشت و گل و بوته................................................................................................ 19
20. جلوه های داستان سیمرغ در فرهنگ ایران.................................................................... 24
21. جلوه های آرایشی و نمادین پرنده و مرغ مکتب بغداد................................................... 24
22. (سخن پایانی ) ( نتیجه گیری )..................................................................................... 27
23. منابع و مأخذ .............................................................................................................. 29
دلایل انتخاب آثار گل و مرغ یا گل بوته برای این پژوهش
در میان شاخه های گوناگون نقاشی ایرانی گل مرغ به دلایل زیر انتخاب شده است:
1 – با آنکه بسیار از آن نام برده می شود، به صورت جدی به آن پرداخته شده است .
2 – موضوع این آثار در نگاه اول ساده ، و فهم آن آسان به نظر می رسد.
3 – بار ادبی نام آنها ، این آثار در میان شعر و نقاشی ایران قرار داده است. بنابراین احتمال وجود مفهوم هایی مشترک بین این دو هنر حس می شود.
4 – در هنر نقاشی ، گل و مرغ موضوع بین المللی است ، به دلیل آنکه هر فرهنگی به شیوه ی ویژه ای به آن پرداخته است اگر چه به سبک یا مکتبی از هنر نقاشی در آن فرهنگ تبدیل نشده است .
5 – در طول دو قرن و نیم بسیاری از نقاشان سرشناس یا گمنام ایرانی به نقاشی آن پرداخته اند.
6 – از مضمون آن ، نقشمایه های تزیینی ساخته اند که قرن هاست همه جا حضور دارد .
7 – بر خلاف روال آثار شناخته شده نقاشی ایرانی در این آثار به روایت یا گزارشی اشاره شده نشده و در آنها به گونه ای روشن تنها به موضوع انتخاب شده برای نقاشی پرداخته شده است .
8 – عوامل فرمایشی جای خود را به شکلهای انتخابی نقاشی داده اند و بیان کننده عواطف فردی او هستند .
انگیزه ی نقاشان شیوه گل و مرغ
1 – تجسم وضعیت عاطفی انسانی بودند، ولی به نمایش خود او اشاره نمی کردند. به دلیل آنکه جدا از منع مذهبی در یک اثر نقاشی بیشتر از یک وضعیت و حالت انسانی تصویر کردن نبود. و این خود در تأویل ورود به دنیای پیچیده مفومهای عرفانی را می بست .
2 – موضوع آن بدون دستور و سلیقه کارفرما بود.
3 – فضای تصویری و تأثیری آن آشنا بود و با ادبیات و شعرهای عرفانی رابطه داشت .
4 – نقاشی آن ساده بود به جز نقاش به فردی برای طراح و اجرای کار احتیاج نداشت .
5 – تناسب آنچه تصویر می شد و رابطه آن با اندازه های اثر ( ورق کتاب ) چنان غیر طبیعی نبود که دوباره مینیاتور نامیده شود ( 45 × 60 )
6 – با رنگهای ساده و مواد دست ساز نقاش در هر موقعیتی امکان نقاشی آن بود.
7 - چون هدفهای ویژه ای را دنبال می کرد ، برای هر گروه و طبقه ی آشنا و دارای معنایی پذیرفتنی بود و محبوبیت همگانی می یافت .
8 – با آنکه به شیوه زمان خود نقاشی شده بود ، در این گونه آثار میان سلیقه و اکثریت مردم (شیوه مینیاتور) و نقاش جدایی حس نمی شد .
9 – شیوه نقاشی و مواد به کار رفته در آن یادآور دستاوردهای استادان نقاشی ایرانی در برابر نقاشی تازه از راه رسیده اروپایی بود .
دانلود این فایل